torstai 9. toukokuuta 2013

Kanit liikenteessä

Tämän päivän hyppelyt päätettiin siirtää eiliselle. Eikä kyllä yhtään kaduta tuo päätös, kun katsoo ulkona olevaa kaatosadetta.

Ensimmäisenä hyppäsin Läiskällä. Poika oli vaihteeksi taas kunnon lahna. Niin laiska, että ei edes reipas käynti tuntunut onnistuvan. Hyppäys intoni oli kuitenkin niin suuri, että olin valmis vaikka vääntämään rautalangasta sille hevoselle, että nyt mennään reippaasti. Yrityksistä huolimatta hevonen ei liikkunut ja tultiin mitä ihmeellisimmillä loikilla esteiden yli. 


Äiti kävi hakemassa kentänlaidalla nojanneen juoksutusraipan, eikä hänen tarvinnut kuin hiukan hipaista sillä  maata niin poika alkoi olemaan samaa mieltä siitä reippaudesta. Hevonen laukkasi tosi hyvin. Muutama ihan superhyppy saatiin, mutta osa oli semmoisia kaninloikkia. Parhaansa poika kyllä yritti alku temppuilujen jälkeen.

 Tänään ei tosiaankaan hypätty korkeutta vaan tärkeää oli saada Läiskä reippaaksi ja saatiinkin erittäin hyviä reippaita pätkiä jolloin hevonen vielä kaiken lisäksi hyppäsikin kunnolla. Korkein este, joka tänään ylitettiin oli  n.45cm. Ei mikään päätä huimaava, mutta sillä oli hyvä harjoitella. Kauaakaan ei tänään hypätty, sillä huomasi jo 20 minuutin jälkeen, että hevonen väsähtää kohta. Harmillista se vain on ,että kun alkaa parhaiten onnistumaan on jo aika lopettaa.


Olen kyllä niin ylpeä tuosta kamelistani. Kolmatta kertaa hypätään esteitä ja se on jo noin mukava ratsastaa esteilläkin!  Vielä kun hevoselle saisi oman moottorin esteillä olisi se täydellinen, mutta täytyy antaa aikaa kyllä se oma moottorikin sieltä löytyy!:)

Ja ei älkää tuijottako minun istuntaani missään näissä estekuvissa. Huomioikaa, että tämä on kolmas kerta moneen vuoteen kun hyppään kunnolla. Enkä todellakaan ole käynyt millään tunneilla koskaan. Paljon on minulla istunnassa kehittymistä, mutta nyt olisikin tarkoitus ottaa estetunteja kesän mittaan niin. Kaiken lisäksi Läiskän kyydissä on yllättävän vaikea pysyä, koska et koskaan voi tietää millainen hyppy on tulossa.

Ainut 40cm saatu onnistunut kuva ja ei edes tarkentanut...♥
Läiskällä hyppäilyn jälkeen olin jo lopettamassa, mutta äitini ehdottikin, että valjastettaisiin Vicky.  Tietenkinhän se minulle sopi ja olihan mukavaa vaihtelua Mellin ja Läiskän jälkeen kokeilla hevosta, joka todellakin osaa hypätä.

Selkään kun menin Vicky tuntui heti kotoisalta, eikä tullut enää ollenkaan sellaista apua ompas tämä outo -fiilistä niin kuin ekoilla kerroilla. Heti alkuun menin muutaman käyntikierroksen, jonka jälkeen aloitin ravailun ja melkein heti ponkaistiinkin ravissa 45cm pysty, joilloin vain puomit ja kanisterit lentelivät. Seuraavana uskalsin koittaa laukasta ja tulikin jo hyppy, eikä mikään juoksu yli.


Kameranasetukset
Kun olin aikani hyppäillyt sitä pystyä, Vicky innostui niin paljon, että minun piti ottaa väliin muutama  raviympyrä, jonka jälkeen hevonen taas jaksoi keskittyä. Äiti laittoi meille kahden esteen sarjan, jota tultiin muutaman kerran. Tamma oli kyllä aivan huippu ja todennäköiseti saatan kesällä mennä sen kanssa estevalmennukseenkin. Tämän ihanuuden kanssa on ainakin pakko päästä vielä hyppäämään!

Kokonaisuudessaan: Aivan huippu päivä, upeiden hevosten kanssa. Tämmöinen toinen yhtä onnistunut päivä minulle kiitos!♥

8 kommenttia:

  1. Videosta näky että hienosti meni! Jos saa antaa neuvoa sun istunnasta niin sul erittäin hyvä perus istunta mutta jalustin lähemmäs varpaita ja kuten itekkin varmaa huomasit niin kahden esteen välissä pompeit istunnan ja kevytistunnan välillä... Sulla on tosi kiva blogi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina saa antaa neuvoja ja nuo jalat ovat olleet jo pitkään ongelmani, mutta kokoajan niitäkin yritän muiden virheiden ohella parantaa! Katsoin itsekkin, että mitenkähän minä noiden esteiden välissä pompin.. :D
      ja kiitos kovasti kehuista!:)

      Poista
  2. Ootpas pieni Vickyn selässä! Ihmettelen kyllä, miten pystyt hyppämään niin harvoin, pisin hyppytauko mitä oon nyt puolentoist vuoden aikana pitäny, oli 3 viikkoo ja sillonki olin kipee... Mut ei toi sun istunta mun mielest niin paha oo, tai no mulle ainaki on opetettu et just jossai kuudeskympis istunta ei sais olla samanlainen ku 120cm esteillä, eli pienillä esteillä ei oikeastaan pitäis paljoo ees välittää muuten istunnasta, muuta ku et pieni myötäys ja kantapäät alas :) Ja ainakaa et vedä noita heppoja suusta, ja Vickyn kanssaki sulla on kantapäät alhaalla, vaikkei Läiskän kanssa oo kaikissa kuvissa kantapäät alhaalla ni jos sil on oikeesti vähä oudot hypyt ni so what :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee mä oon tämmönen tappi ja sitten kun on vielä tuommonen rakasrakenteisempi hevonen niin joo näytän jollekkin kääpiölle!:D En tiiä itekkään mitenkä niin pitkän välin oon voinut pitää, enkä edes muista. Ehkä mulle kävi jotain, että pelkäsin hyppäämistä? Nykysin on kuitenkin tarkotus hypätä ihan säännöllisesti.:)

      Ja oonkin yrittänyt aina miettiä etten vetäis hevosia suusta. Mielummin ite näytän vaikka kauheelta, mutta hevosta en suusta riuhdo. Ja joo nuo mun jalat Läiskällä hypätessä ei oo mitkään hienoimmat, mutta ehkä ne siitä muuttuu paremmaks kun sen hevosen hyppy tasottuu. Eikä enää tuu mitä ihmeellisempiä hyppyjä!:D

      Poista
  3. Hih, Vicky on kyllä aika samankaltainen kuin Lobe! :D

    VastaaPoista
  4. Voi Vichy mikä söpis <3 Ihan ikävä tulee näitä kuvia katsellessa, pitäisi tulla joku kerta käymään :)

    VastaaPoista
  5. Vicky on kieltämättä suloinen!<3 ja tuu ihmeessä käymään niin näkisit meiän karvakorvia!:)

    VastaaPoista