lauantai 16. helmikuuta 2013

Maastoilua ja hiukan tuuppailua

 Torstaina lähdettiin äidin kanssa maastoilemaan ja minä menin Mellillä. Tamma tuntui kyllä ihan oudolta Läiskän jälkeen se oli niin kaponen! Vaikka istuminen siellä tuntuikin oudolta oli olo kuitenkin kodikas. Siellähän sitä on istuttu niin paljon, ettei edes sormet ja varpaat yhdessä pysty laskemaan niitä tunteja. 

 Menin koko maastolenkin Mellillä edellä ja neiti porhalti korvat hörössä ja pää oikein ylväänä eteenpäin. Taisi olla oikein mielissään siitä, että sai kerrankin kulkea ensimmäisenä, eikä joutunut taapertamaan jonon hännillä.

 Maastossa annettin hevosten purkaa energiaansa, jota oli kyllä kokoontunut vaikka kuinka paljon. Vickykin  oli kokoajan lentoon lähdössä ja Melli aina luvan saadessaan oikein ampaisi laukkaan.


 Maastoilujen lomassa käytiin myös kentällä pyörimässä. Mellillä ratsastus tuntui jotenkin helpolta. Okei tuli minun istua ihan tosi hyvin tai tamma pyähtyi ja olihan se muutenkin tosi herkkä, joka tuotti  hiukan ongelmia. Läiskä kun on ollut aika kova sieltä suustaan ja kyljistäkin herra on aika turta. Mellin kanssa meni kuitenkin hyvin ja saatiin muutamia tosi hyviä pätkiä kun äiti piti minulle pienen muistutuksen kuinka neidin saa kulkemaan nätisti.

Perjantaina sitten mentiin maastoilemaan Tarun kanssa ja minulla oli ratsuna Vicky. Ensimmäistä kertaa tunsin tuon hevosen selässä oloni kotoisaksi. Jalat kyllä huutivat alussa kivusta, kun Vicky on niin leveä ja edellisenä päivänä olin mennyt kapoisalla Mellillä.


 Vicky meni tosi nätisti yhtä pientä ryöstöä lukuunottamatta, eikä siinäkään se itse ryöstö ollut paha vaan kun tultiin aika kovalla laukalla mutkan takaa ja siinä oli n.metrin korkuinen lumipenkka. Torstaina siinä ei ollut mitään, joten en ollut yhtään valmistautunut ja Vicky veti kunnon äkkijarrutuksen korkean penkan eteen, jonka jälkeen hyppäsi paikoiltaan lumikinoksen yli. Minä lensin kaulalle. Vickyhän siitä kimpaantui ja veti mojovan pukkisarjan, mutta ihme kyllä en tippunut. Piti ihan ihmetellä tilanteen jälkeen, että  kuinka minä siellä selässä pysyin. Hyvä tuuri oli kerrankin puolellani!

 Maastoilun jälkeen Vicky ja Läiskä pääsivät tarhaan lepäämään ja minä, Melli ja Taru mentiin kentälle vielä hiukan tuuppailemaan. Taru saikin Mellin menemään toosi kivasti ja itse kävin myös menemässä loppuverkat.


Tästä päivästä tulossa postaus erikseen kunhan saan koostevideon valmiiksi!

♥:llä Jenna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti